“Wij werken aan ontwikkeling”

Profielen

Elk kind heeft een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) en wordt hiermee ingedeeld in één van de profielen. Er zijn in totaal vier profielen. Deze profielen geven aan welke volgende stap het beste past bij een leerling, als deze onze school verlaat. Oftewel: welk uitstroomperspectief het kind heeft.

Beschrijving van de profielen

  • Uitstroomprofiel 1- Belevingsgerichte dagbesteding (VSO TP). Hierbij staat het prikkelen en stimuleren van de zintuigen centraal. Voorbeelden van activiteiten die gedaan worden zijn snoezelen, massage, muziek luisteren, tastactiviteiten (zoals spelen met zand/water/schuim). Er wordt veel tijd besteed aan het eten/drinken en er is veel persoonlijke begeleiding. 
  • Uitstroomprofiel 2- Taakgerichte en activerende dagbesteding (VSO TP). Hierbij voert de leerling taken uit onder begeleiding. Denk aan de was doen, koken/bakken, creatieve activiteiten (zeep maken, houtbewerken etc.), buitenactiviteiten (grasmaaien, schoffelen etc.) en vormen van beweging (wandelen, fietsen, etc.). Bij taakgerichte/activerende dagbesteding is er veel rust en regelmaat. 
  • Uitstroomprofiel 3- arbeidsmarktgerichte dagbesteding (VSO). Dit is werken met veel begeleiding. Bij arbeidsmarktgerichte dagbesteding is er een vaste invulling van de dag. Je werkt dan bijvoorbeeld op een tuinderij, in een kantine of timmerwerkplaats. 
  • Uitstroomprofiel 4- (beschutte) arbeid (VSO/Pro). Leerlingen gaan (in een aangepaste omgeving) aan het werk. Het gaat hier bijvoorbeeld om inpakwerk. 

Hierboven is voor elk profiel een beschrijving te dowloaden. Ook is er meer te lezen over de profielen in de schoolgids

WELKOM! DEZE WEBSITE MAAKT GEBRUIK VAN COOKIES


Op onze website maken we gebruik van functionele - en analytische cookies om de website optimaal te laten functioneren en waar mogelijk te verbeteren. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens.
Veel leesplezier!

Akkoord met de cookies